غریبه

غریبه

سیمین بهبهانی....

میراث         
 آرام بگیر طفل من ، آرام           وین شادی ی کودکانه را بس کن
بنگر که ز درد ، پیکرم فرسود           بیدردی بیکرانه را بس کن
آرام بگیر ،‌طفل من ،‌آرام            آِشفته و بی قرار و دلتنگم
دیوانه و گیج و مات و سرگردان            در ماتم دوستان یکرنگم
امروز دمی کنار من بنشین            بر سینهٔ من بنه سر خود را
بازوی ظریف و خرد رابگشای           در بر بفشار مادر خود را
اشکش بزدا به نرمی انگشت            با دست ظریف خویش بنوازش
با دیدهٔ کنجکاو خود ، بنگر           بر دیدهٔ او ،‌ که دانی از رازش
ای کودک نازنین ، چنین روزی           اوراق کتاب عشق را کندند
 اوراق کتاب عشق را آن روز          در آتش خشم وکینه افکندند
ای کودک نازنین ، چنین روزی           بس غنچهٔ عشق و آرزو ، پژمرد
 بس غنچهٔ عشق و آرزو را باد           با خود به مزار ناشناسی برد
امروز هزار حیف !‌ حتی باد           یک لحظه شمیمشان نمی آرد
۰۰۰          ۰۰۰
 ای کودک نازنین ، نمی دانی          کاین درد به جان من ،چه سنگین است
 می میرم و ناله بر نمی آرم            لب دوخته ام چه چاره جز این است ؟
 این کینه که خوانده یی ز چشمانم           بر گیر و به قلب خویش بسپارش
از بود و نبود دهر این میراث          از من به تو می رسد .... نگهدارش
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لینک های مفید

درباره وبلاگ


مــزرعـه را.. ملـــخ هــا جــویــدنــد ! و مــا .. بــــرایِ کـلاغهــا “متـــرسک” سـاختــــیم ! و ایـن بــود ، شــروعِ جـــــهالــت …!

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 68259
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



ابزار پرش به بالا

كد موسيقي براي وبلاگ

  • قالب وبلاگ
  • راکت